Autor |
Wiadomość |
admin |
Wysłany: Śro 9:13, 17 Lut 2016 Temat postu: |
|
Chcesz być nieśmiertelny?
"Czy wierzy pan w życie po śmierci? Zapytani wprost nawet teolodzy popadają czasem w zakłopotanie" – przyznaje Küng na kartach swej głośnej książki. O ile bowiem wiary w Boga współczesna nauka nie jest w stanie zbyt mocno podważyć, o tyle biblijny przekaz na temat szczegółów naszej nieśmiertelnej egzystencji po śmierci został w epoce racjonalizmu wzięty w cudzysłów nawet przez współczesną teologię katolicką. Wpływowy teolog Karl Rahner napisał kiedyś, że "śmierć to nie zmiana koni w trwającej dalej podróży".
Religia przez wieki dawała ludziom pewność, że śmierć oznacza "prawdziwy początek" dalszej, lepszej egzystencji przed obliczem Boga. Dziś wciąż blisko połowa chrześcijan deklaruje w sondażach, że niebo wyobraża sobie jako spotkanie z bliskimi. Wśród katolików amerykańskich popularne jest przekonanie, że w niebie będzie można osobiście objąć Pana Boga.
Ale współczesne chrześcijaństwo – z wyjątkiem fundamentalistycznych odłamów – takich przyjemności nikomu nie obiecuje. Dzisiejszy obraz nieśmiertelności jest minimalistyczny, a dawne niebo pełne anielskiego śpiewu zastąpione zostało milczeniem i niepojętym zjednoczeniem z Bogiem, które niektórzy teolodzy przyrównują do buddyjskiej pustki.
Czy wobec takiego stanu rzeczy podejmowana przez naukę próba wydłużenia w nieskończoność ludzkiego życia jest "zabawą w Pana Boga"? A może interpretować ją jako trud budowania Królestwa Bożego na ziemi? Jako wyraz wypełniania posłannictwa człowieka? Jedno jest pewne – biologiczna możliwość odroczenia śmierci spowoduje gigantyczny zamęt pojęciowy.
http://www.sukces.fora.pl/choroby-wiedza-medyczna,15/chcesz-byc-niesmiertelny,156.html |
|
|
Karol |
Wysłany: Sob 19:58, 21 Lip 2012 Temat postu: |
|
Mówi się , że zdrowi nie siedzą w poczekalni do lekarza. I to jest prawda, ale ja jestem zdrowy i bardzo mnie zainteresował ten portal . Postanowiłem sprawdzić, jakie opinie mają koszalińscy specjaliści. Znalazłem kilku, ale żaden z nich nie ma tak dobrych opini jak W.Pitak. Najfajniejsze jest to, że znam tego logopedę, bo kiedyś do niego chodziłem z trudnym do usunięcia seplenieniem. Chodziłem prawie 4 miesiące, co tydzień razem około 15 wizyt. Od kilku lat jest wziętym dziennikarzem i w radiu mówi się , że mam najlepszą dykcję. To zasługa przede wszystkim mojego niegdyś logopedy W.Pitaka. Stawiam najwyższą ocenę. Władysław Pitak to bardzo dobry logopeda. |
|
|
Ciceron |
Wysłany: Czw 18:52, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
Zachodnia dieta związana z ADHD
Dieta zachodnia, tj. bogata w produkty typu fast-food, smażone, wysoce przetworzone mięso oraz w wyroby cukiernicze zwiększa ryzyko wystąpienia nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami uwagi (ADHD) u dziecka - wykazali naukowcy z Australii.
Informację na ten temat zamieściło czasopismo "Journal of Attention Disorders".
ADHD, tj. zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi (ang. Attention Deficit Hyperactivity Disorder) jest najczęstszym zaburzeniem wieku rozwojowego. Dotyczy ok. 3-5 proc. dzieci w wieku szkolnym. Przeważnie stwierdza się je ok. 7 roku życia, częściej u chłopców. Z powodu zmian w pracy mózgu, dzieci z ADHD nie potrafią dobrze kontrolować swoich impulsów, zachowań i emocji. Objawia się to m.in. nadmierną ruchliwością oraz impulsywnością w działaniu. Innym symptomem tego zaburzenia są problemy ze skupieniem uwagi i roztargnienie. Dzieci z ADHD mają problemy w szkole, w kontaktach z rówieśnikami, są bardziej podatne na uzależnienia, częściej sięgają po używki, mają konflikty z prawem, ale też częściej cierpią na depresję.
Naukowcy z Telethon Institute for Child Health w Australii przeanalizowali skład diety 1800 14-latków i podzielili ich na dwie grupy - odżywającą się zdrowo lub niezdrowo, według wzorców zachodnich.
Za zdrową dietę uznano tę, która jest bogata w świeże warzywa i owoce, produkty z pełnego ziarna i ryby. Dostarcza ona organizmowi więcej kwasów tłuszczowych omega-3 i kwasu foliowego, niezbędnych dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania mózgu oraz błonnika, który korzystnie wpływa na metabolizm. Dieta zachodnia z kolei, składa się w dużym stopniu z pokarmów bogatych w niezdrowe tłuszcze (jak tłuszcze typu trans powstające m.in. w procesach smażenia), czerwone i przetworzone mięso, sól i słodycze. Jest ona bardziej kaloryczna i dostarcza organizmowi mniej cennych składników odżywczych.
U 115 badanych - 91 chłopców i 24 dziewczynek - zdiagnozowano ADHD w 14 roku życia.
"Okazało się, że nastolatki, których dieta była najbardziej zbliżona do zachodniej ponad dwukrotnie częściej mieli diagnozowane ADHD w porównaniu z rówieśnikami, którzy odżywiali się zdrowiej" - komentuje prowadząca badania dr Wendy Oddy.
W analizie uwzględniono też różne czynniki społeczne i rodzinne, które mogą mieć wpływ na ryzyko ADHD.
Zdaniem autorów pracy, nastolatki na diecie najbardziej zbliżonej do zachodniej mogą mieć mniej korzystne proporcje kwasów tłuszczowych w organizmie - zwłaszcza niedobory kwasów omega-3, zapewniających prawidłową czynność mózgu i zdrowie psychiczne.
"Możliwe jest też, że taka niezdrowa dieta nie dostarcza dzieciom odpowiedniej ilości mikroelementów, od których zależy optymalne funkcjonowanie mózgu, zwłaszcza jeśli chodzi o koncentrację i uwagę. Może ona również zawierać zwiększone ilości barwników, substancji zapachowych i dodatków, które wcześniej powiązano z wyższym ryzykiem objawów ADHD" - tłumaczy dr Oddy.
Badaczka podkreśla jednak, że na podstawie badań jej zespołu nie można z całą pewnością ocenić, czy niezdrowa dieta faktycznie przyczynia się do rozwoju ADHD, czy też samo ADHD sprzyja wyborowi niezdrowego jedzenia i zaspokajaniu własnych pragnień. "Niewykluczone jest, że impulsywność, która cechuje dzieci z tym zaburzeniem, prowadzi do niezdrowych wyborów, np. szybkiej przekąski w fast-foodzie w przypadku odczuwania głodu" - wyjaśnia.
Zdaniem dr Oddy, niezbędne są dalsze prace, które pozwolą dokładniej sprecyzować naturę tej zależności.
Najnowsze badania były częścią zakrojonego na szerszą skalę studium o nazwie "Raine Study", które rozpoczęło się w 1989 r. od zaproszenia 2900 ciężarnych na badania USG. Kobiety były pod kontrolą przez całą ciążę, zebrano też dane dotyczące m.in. diety, aktywności fizycznej, wykonywanej pracy oraz stanu zdrowia przyszłych mam, jak również przyszłych ojców. Gdy maluchy przyszły na świat oceniono ich stan zdrowia, a kolejne badania wykonano po ukończeniu przez dzieci jednego, dwóch, trzech i pięciu lat. Później przeprowadzono też kontrole w wieku lat 8, 10, 14, 17 i 20. (PAP)
http://www.esculap.pl/pokonac_lek/aktualnosc/zachodnia_dieta_zwiazana_z_adhd/id,e5340642e2dcccfcd305f563f2314549/ |
|
|
Orator |
Wysłany: Czw 11:05, 26 Lip 2007 Temat postu: |
|
Jak wykonywać ćwiczenia relaksacyjne?
Pamiętaj, że samodzielne stosowanie technik relaksacyjnych wskazane jest tylko wtedy, gdy gotowi jesteśmy przyjąć pełną odpowiedzialność za własne przeżycia, emocje i ich konsekwencje w trakcie ćwiczeń.
Każde ćwiczenie można przerwać i nigdy nie należy ich stosować wbrew własnej woli !
Podczas ćwiczeń należy przyjąć wygodną pozycję - np. siedząc na wygodnej kanapie, w fotelu lub leżąc na podłodze. Ważne jest zapewnienie sobie poczucia spokoju i bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń. Aby zagłębić się "w siebie" konieczne jest pewne "odcięcie" od świata zewnętrznego - tak aby nie przeszkodził nam telefon, czy dzwonek do drzwi. Ułożenie się na łóżku nie jest najlepszym wyborem, gdyż grozi zaśnięciem w trakcie relaksu ...
Aby osiągnąć pozytywne efekty ćwiczeń należy:
- jasno i w pozytywny sposób określić cel
- wierzyć w osiągnięcie pozytywnego rezultatu
- wykorzystywać w trakcie pracy mocne strony swojej osoby
- przeżywać radość z każdego nawet małego kroczku naprzód
- dokładnie i ze wszystkimi detalami wyobrażać sobie wynik, który osiągniemy.
Album 2x VCD/DVD - Ćwiczenia relaksacyjne i autogenne
1. Relaks progresywny Jacobsona + Trening autogenny Schultza
Pełne wersje 2 ćwiczeń do praktycznego wykonywania w warunkach domowych i klubowych.
Opracowanie i wykonanie: Władysław Pitak, muzykoterapeuta i logopeda medialny.
Nagrania wykonano w Jaskiniach Solno-Jodowych "Galos" w Kudowie i Lądku Zdroju w 2004 r.
2. Jak radzić sobie ze stresem + omówienie technik relaksacyjnych
Wykład, prezentacja i omówienie w wyk. Władysława Pitaka podczas Ogólnopolskich Warsztatów dla Dziennikarzy - Niepołomice 2004).
Z wykładu i prezentacji dowiesz się, że: "relaksacja Jacobsona polega na wykonywaniu określonych, celowych ruchów rękami, nogami, tułowiem i twarzą, po to, aby napinać i rozluźniać określone grupy mięśni organizmu. Napinanie i rozluźnianie służy najpierw wyuczeniu zdawania sobie sprawy z różnicy wrażeń płynących z mięśnia napiętego i rozluźnionego.
Systematyczne ćwiczenia uczą także nawyku rozluźniania własnych mięśni. Uczenie się relaksu jest podobne do uczenia się jazdy na nartach czy pływania.
Z treningu płyną określone korzyści.
Oto niektóre z nich:
- przyjemne doznania i poprawa samopoczucia,
- wzmocnienie zaufania do siebie,
- zmniejszenie nadciśnienia i poprawa pracy serca,
- lepsza praca żołądka i jelit,
- działanie profilaktyczne przeciw wrzodom i kłopotom trawiennym,
- zmniejszenie nerwowości, rozwój wyobraźni i procesów myślenia.
Nazwa trening autogenny Schultza pochodzi od greckiego słowa "autos"- sam i "genos"- początek, pochodzenie, ród. Autogenny znaczy więc: ćwiczący własne EGO.
Różnica między stanem hipnotycznym a autogennym polega na tym, że w pierwszym przypadku człowiek znajduje się pod wpływem działania hipnotyzera, a w autogenii - pod wpływem samego siebie.
Trening Schultza ma bardzo szerokie zastosowanie w leczeniu wspomagającym przy różnego rodzaju neurozach i zaburzeniach psychosomatycznych, dolegliwościach hormonalnych, w neurologii, foniatrii, położnictwie, stomatologii i przy drobnych zabiegach chirurgicznych.
Metoda sprawdziła się w wielu dziedzinach , m.in. w poradniach wychowawczych i małżeńskich, w sporcie (przed startem) i sztuce aktorskiej i publicznych wystąpieniach (przy opanowywaniu tremy przed występami).
Obiektywne badania kliniczne (EEG, EKG) dowodzą, że metoda ta wpływa na łagodzenie, a nierzadko usuwa m.in. takie objawy chorobowe:
- nerwicowy częstoskurcz serca i nerwowe połykanie powietrza,
- choroba wrzodowa żołądka i dwunastnicy,
- dławica sercowa (połączona ze stanami lękowymi),
- dusznica oskrzelowa,
- nerwice narządowe (dyskinezje dróg żółciowych, spastyczne stany jelit, zaparcie),
- męczliwość, migrena i moczenie nocne,
- naczynioruchowe bóle głowy,
- nadciśnienie tętnicze,
- nadczynność tarczycy,
- pokrzywka i świąd nerwicowy,
- ruchy przymusowe (tiki) i wymioty psychogenne,
- wegetatywne zaburzenia krążenia i przewodu pokarmowego.
#
Koszt albumu 2xDVD = 40 zł.+ 5 zł (koszty pocztowe) = 45,- zł z przedpłatą na konto bankowe
rodzaj wpłaty: album 2xVCD
Wysyłka odbywa się w terminie 3 dni po otrzymaniu potwierdzenia z banku o wpłynięciu w/w kwoty na wskazane konto.
~~~~~~~~~~~~
Uwaga:
wpłata na konto powinna być poprzedzona zamówieniem mailowym
biuro@logos.dt.pl
lub telefonicznym (094-340-60-06)
z podaniem tytułu zamówionego nagrania, nazwiska odbiorcy i jego adresu.
Zapraszamy |
|
|
Ciceron |
Wysłany: Czw 9:40, 19 Kwi 2007 Temat postu: Co to jest ADHD? Jak sobie z tym radzić? |
|
Żeby mówić o ADHD, należy najpierw zdefiniować pojęcie nadpobudliwości.Termin ten używany jest w różnych znaczeniach. Najczęściej jako nadpobudliwe określa się dzieci z przewagą procesów pobudzania przy słabym hamowaniu wewnętrznym.
@@@@@@@@@@@@@@@
Z tym terminem wiązane są również inne określenia: zaburzenia nerwicowe, nerwowość, reakcje nerwicowe, neurotyczność czy psychonerwica.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
.
Szkolenie pn. "Logo-muzyko-terapia w terapii nerwic i chorób psychosomatycznych"
z cyklu "Arteterapia w lecznictwie otwartym i zamkniętym"
Generalne zadanie szkolenia:
Pomoc uczestnikom w nauczeniu się relaksu i treningu autogennego oraz zdolności sterowania sobą (także w sensie psychosomatycznym). Ta umiejętność likwiduje niepokój i lęk, przywraca spokój i odprężenie, a w dalszej konsekwencji budzi aktywność i okazje do osiągnięć, a także satysfakcji z twórczego działania - umiejętności rozwiązywania własnych problemów życiowych.
Cytat: |
Na foto: Władysław Pitak prowadzi szkolenie rehabilitantów i pedagogów w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi |
Uczestnicy:
Oferta jest adresowana do wszystkich osób, które są zainteresowane rozwinięciem swojego warsztatu terapeutycznego , w szczególności dla wolontariuszy, pedagogów, rehabilitantów, psychologów, lekarzy i muzykoterapeutów .
Cytat: |
Na foto: Władysław Pitak prowadzi szkolenie rehabilitantów i pedagogów w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi |
Prowadzący szkolenie:
Władysław Pitak- jest zawodowym aktorem, pedagogiem kultury teatralnej, logopedą i muzykoterapeutą. Najpierw jako aktor, a następnie jako terapeuta - od połowy lat 70-tych prezentował w sanatoriach kołobrzeskich spotkania z muzykodramą.
Cytat: |
Na foto: Władysław Pitak prowadzi szkolenie rehabilitantów i pedagogów w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi |
Zakres tematyczny :
I. ćwiczenia relaksacyjne:
1.Transformacja energii wg Laury Huxley
2.Technika relaksacji Jacobsona
3.Technika relaksacji Colsona
4.Trening autogenny Schultza
Cytat: |
Na foto: Władysław Pitak prowadzi szkolenie rehabilitantów i pedagogów w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi |
II. przeżycia wyobrażeniowe:
1.Metoda H.Leunera - eksperymentalne katatyniczne przeżywanie obrazowe
2.Metoda W.Luthe'go - odreagowanie autogenne
3.Psychocybernetyka Maltza - formowanie pozytywnego obrazu siebie.
4.Medytacja wg Swabischa & Siemsa
Cytat: |
Na foto: Władysław Pitak prowadzi szkolenie rehabilitantów i pedagogów w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi |
III. aktywność muzyczno-dramatyczna:
1.Instrumentalne dialogi - gra na instrumentarium Orffa
2.Improwizacje - ujawnianie zahamowania, bierności lub agresywności,
3.Muzykowanie integracyjne - wykonywanie prostych układów rytmicznych śpiewanie piosenek, logorytmika
4.Improwizacje na zadany temat - malarstwo dźwiękowe jako technika relaksacyjno-kontemplacyjna.
5.Marsze fabularne, biegi, podskoki
6.Pantomimiczne wyrażanie zadanych tematów, np. zakazany owoc, moja matka, zwierciadło
7.Psychodrama i gry psychologiczne
Cytat: |
Na foto: Władysław Pitak prowadzi szkolenie rehabilitantów i pedagogów w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi |
Miejsca i terminy szkoleń uzgadniane są z organizatorami i uczestnikami.
Koszt szkolenia weekendowego (18 godzin) dla 12-15 osób = 3.000 zł (200-250 zł /osobę)
Uczestnicy otrzymują certyfikaty Tow.Logos.
Cytat: |
Na foto: Władysław Pitak prowadzi szkolenie rehabilitantów i pedagogów w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi | .
Nasz adres:
Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy "LOGOS"Kretomino k/Koszalina,
ul. Pieczarek 4,
tel.(94) 340-60-06 ,
600-809-254
e-mail: biuro@logos.dt.pl
Cytat: |
Na foto: Władysław Pitak prowadzi szkolenie rehabilitantów i pedagogów w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Uśnicach. Temat szkolenia: Metody i techniki relaksowo - aktywizujące dla osób z niepełnosprawnościami sprzężonymi |
. |
|
|